Vi har 21 forskjellige lokale lagre i Norge, samt 3 sentral-lagre som sender varer hver dag. Frakttiden kan avvike 1 dag +/- dersom du bestiller flere deler og disse er på forskjellige lagre. Du kan da betale ekstra for å få varene sendt samme dag, men i to eller fler forsendelser. Vi tilbyr også ekspressfrakt for deg som har hastverk. Dersom du ønsker en del som ikke er på lager i Norge, men finnes på fabrikken i utlandet, som oftest Tyskland, tilbyr vi likevel levering. Da vil det ta ca 1 uke leveringstid og normalt 150 kr for frakt (kan avvike, men du blir informert).
Deler som er bestilt via nettsiden kan også hentes hos oss på Barkåker eller på pickup-point hos Easy Sandefjord på Pindsle.
Passet ikke delen, vil du benytte deg av angrefristen eller vil du ikke ha den lenger? - Det ordner vi.
1. Delen passet ikke
Dersom du har bestilt feil del selv, må du kontakte oss og avtale returen. Vi kan da sende deg ny del mot at du kun dekker fraktkostnaden og eventuelt mellomlegget på den nye delen dersom den er dyrere enn hva du bestilte. Ingen gebyrer blir belastet ellers
Dersom vi har bestilt feil del for deg gjelder de samme reglene, med unntak av at vi dekker frakten alle veier for deg.
For begge de overnevnte tilfellene må du returnere den delen som ikke passet innen 14 dager etter avtalt retur. Hvis forpakninger er brutt, delene er grisene eller lignende kan du måtte dekke kostnadene for rengjøring av delen. Du kan risikere å ikke få kreditert delen du har returnert dersom delen er skadet. Pass derfor på å sjekke nøye om den passer, og før du prøver å presse eller skru den på bilen din.
2. Vil du benytte deg av angrefristen
Veldig enkelt, fra du mottok delen eller fra den ankom postkontoret har du vanlig angrefrist fra forbrukerombudet i 14 dager. Ingen gebyrer eller vanskelige prosesser. Du må laste ned et angreskjema og fylle ut, så får du tilbakeført betalingen din eller kreditert faktura innen 14 dager. Du må dekke frakten selv.
3. Vil du ikke ha den lenger
Du kan returnere selv om det er gått over 14 dager. De påfølgende 3 mnd er det ingen gebyrer eller andre kostnader enn frakten du må dekke selv. Du kan også returnere senere enn dette, men dersom delen er gått ut av produksjon eller ikke lenger en lagervare, tar vi den i retur, men det vil variere hvor mye av beløpet du betalte ved kjøpet som tilbakeføres. Her er det viktig at du avtaler med oss på forhånd. Er det fortsatt en lagervare får du igjen det du opprinnelig betalte. Har prisen sunket vil den nye prisen være den som refunderes. Merk at vi forbeholder oss retten til å trekke et gebyr for håndtering av returer på ordre eldre enn 3 mnd.
For alle de overnevnte returene må du følge våre regler for retur:
Reklamasjoner sendes til oss og vi sender deg ny del med en gang vi har mottatt delen i retur. Det opprettes da en faktura på den nye delen, uten at det blir satt noe forfallsdato den skal betales. Når vi får bekreftet fra produsenten at det var en feil på delen krediterer vi fakturaen. Hvis de avkrefter feil på delen (du vil få en rapport), må du betale deler eller hele beløpet selv. Dette blir en dialog med oss.
Kjøper og selger skal i samarbeid jobbe sammen og hjelpe hverandre for å til enhver tid holde lavest mulig returandel.
Andre varer som har høy omsetning hos Delespesialisten, kan tas i retur for videre salg mot ett returgebyr etter avtale og vurderes i hvert enkelt tilfelle.
Reklamasjonshenvendelser må meldes inn skriftlig senest innen to (2) dager etter leveringstidspunktet.
Transportskader etc. skal dokumenteres med bilder:
Avbestilling er ikke mulig etter utsendt ordrebekreftelse, og er nødt til å søkes. Dette gjelder uavhengig av om delen er restnotert, ikke levert eller underveis.