Hvordan bytte kamaksel på VW og Audi

Hvordan bytte kamaksel på VW og Audi. Det skal denne siden foreta seg.
Kamakselbytte er ikke så veldig vanskelig. Det krever litt presisjon og renslighet. Du skal jobbe i motorens kjerne (under topplokket), det krever rene hansker / hender og ingen grising annet enn med olje. For å bytte kamaksel på VW og Audi med og uten turbo krever det også presisjon. Du skal ta av registerreimen, der anbefaler vi at du tar en hvit tusj og markerer hjulet og tannen som sitter i hjulet der du markerer, slik at du enkelt kan sette det sammen igjen uten å måtte sette både svinghjulet og kamakselen i samme posisjon, har du verktøy for dette trenger du ikke markere.

Det enkleste her er å vise det hvordan dette gjøres med en video. Videoen av hvordan bytte kamaksel på VW og Audi med eller uten Turbo (videoen viser en TDI motor), er ikke laget av oss. Men en god veiledning. Se her.