Velkommen til Delespesialisten.no - Norsk nettbutikk med stort lager i Norge, best på bildeler!


 

bildeler til alle biler


FRAKT - alltid fast fraktpris:

Vi har 21 forskjellige lokale lagre i Norge, samt 3 sentral-lagre som sender varer hver dag. Frakttiden kan avvike 1 dag +/- dersom du bestiller flere deler og disse er på forskjellige lagre. Du kan da betale ekstra for å få varene sendt samme dag, men i to eller fler forsendelser. Vi tilbyr også ekspressfrakter for deg som har hastverk. Dersom du ønsker en del som ikke er på lager i Norge, men finnes på fabrikken i utlandet, som oftest Tyskland. Tilbyr vi likevel levering. Da vil de ta ca 1 uke leveringstid og normalt 150 kr for frakt.(kan avvike, men du blir informert). 


RETUR - åpen retur i 3 mnd.:

Passet ikke delen? Vil du benytte deg av angrefristen? Vil du bare ikke ha den lenger? - Det ordner vi.

1. Delen passet ikke:
Dersom du har bestilt feil del selv, må du kontakte oss og avtale returen, vi kan da sende deg ny del mot at du kun dekker fraktkostnaden og eventuelt mellomlegget på den nye delen dersom den er dyrere enn hva du bestilte. Ingen gebyrer blir belastet ellers.

Dersom vi har bestilt feil del for deg gjelder de samme reglene, med unntak av at vi dekker frakten alle veier for deg.

For begge de overnevnte tilfellene må du returnere den delen som ikke passet innen 14 dager etter avtalt retur. Hvis forpakninger er brutt, delene er grisene eller lignende kan du måtte dekke kostnadene ved å rengjøre delen, eller i verste fall får du ikke kreditert den delen du har returnert. Pass derfor på å sjekk nøye om den passer før du prøver å presse eller skru den på bilen din.

2. Vil du benytte deg av angrefristen:

Veldig enkelt, fra du mottok delen eller fra den ankom postkontoret har du vanlig angrefrist fra forbrukerombudet i 14 dager. Ingen gebyrer eller vansklige prosesser. Men du må laste ned et angreskjema og fylle ut, derfra får du tilbakeført betalignen din innen 14 dager, eller kreditert faktura innen 14 dager. Du må dekke frakten til oss selv.

3. Vil du bare ikke ha den lenger:

Du kan returnere selvom det er gått over 14 dager, i de neste 3 mnd er det ingen gebyrer eller andre kostnader enn frakten tilbake til oss du må dekke. Du kan også returnere senere enn dette, men dersom delen er gått ut av produksjon eller ikke lenger en lagervare, tar vi den uansett i retur, men det vil variere hvor mye av beløpet du betalte ved kjøpet som tilbakeføres. Her er det viktig at du avtaler med oss på forhånd. Er det fortsatt en lagervare får du igjen det du originalt betalte, er den sunket i pris - blir det prisen du refunderes. Merk at vi forbeholder retten til å trekke fra et gebyr for håndtering av returer på ordre eldre enn 3 mnd.

For alle de overnevnte returene må du følge våre regler for retur:

- Delen må leveres tilbake i samme forfatning som du fikk den
- Embalasjen skal ikke være brutt (kan være det, dersom det viste seg at delen ikke passet, men da må du avtale med oss før du returnerer)
- Du må ha fylt ut returskjema som du her: finner her (pantskjema.pdf)
- Du må ikke ha fabrikkbestilt delen eller spesialbestilt via vår kundeservice. Da gjelder egne vilkår fra prodsent til produsent. (dette blir du informert om).
- Hvis delen er fabrikkbestilt eller har spesialfrakt, som karosseri og eksosdeler, vil du trekkes returfrakt tilbake til fabrikken.

Det var veldig enkelt hvordan vår retur fungerer. Men det finnes unntak, og da vil reglene være som følger;
1. Dersom du ikke har hentet pakken din på postkontoret og den returneres til oss, blir du belastet et gebyr inntil 449 kr
2. Dersom du ikke fyller ut returskjema blir du belastet inntil 150 kr
3. Dersom du ikke returnerer delen i forfatningen du fikk den i, har delvis ødelagt den eller forpakningene/embalasjen i originalesken kan du belastes inntil det fulle beløpet av delen.

 

PANT:

Noen av våre deler inneholder pant. Dette gjøres veldig enkelt ved at du fyller ut pantskjema eller returskjema(merk i så fall skjema som pant med en kulepenn).
1. Du må returnere delen innen 14 dager, eller avtale senere retur innenfor denne perioden.
2. Du må returnere pantdelen i originalesken du fikk vår nye del i.
3. Du må returnere til avtalt adresse (kan variere ettersom hvilken produsent som holder panten), hvis du sender feil, retter vi adressen for deg og videresender den korrekt sted, men kan belaste deg for frakten (maks 225 kr)

REKLAMASJON/GARANTI:

Reklamasjoner sendes til oss og vi sender deg ny del med en gang vi har mottat delen i retur.
Det opprettes da en faktura på den nye delen, uten at det blir satt noe forfallsdato den skal betales på, når vi får bekreftet fra produsenten at det var en feil på delen krediterer vi fakturaen, hvis de avkrefter at det var noe feil på den (du vil få en rapport), må du betale deler eller hele beløpet, her er dette en dialog med oss.